Mikala

Indrazneste sa vizezi

Cum sa ramai in forma dupa 30 de ani

Viata de dupa 30 de ani nu se compara deloc cu cea de dupa 20 de ani si nici nu este proportionala.

Daca la 20 de ani nu aveai griji si nici bani la 30 trebuie sa fi rezolvat problemele astea. Partea cu grijile se rezolva de la sine daca vine cu un copil la pachet. Despre bani vorbim in alt post, nu are rost sa ne incurcam in maruntis acum.

Teoretic este foarte simplu sa ramai in forma. Intotdeauna este mai usor sa intretii ceva ce faci decat sa faci de la zero.

Sa presupunem, de dragul postului, ca vrei sa intri in forma. Iata cateva trucuri mici. N-o sa te trimit la sala cu un abonament si instructor 2 ore pe zi. Daca vrei sa faci asta ar fi o metoda mult mai rapida. Daca nu te grabesti iata cateva ponturi.

  1. Mananca sanatos
  2. Nu te stresa
  3. Fa miscare
  4. Odihneste-te mai mult !

Hai sa le luam pe rand sa vedem cum putem face asta.

1. Cum sa mananci sanatos dupa 30 de ani

Nu trebuie sa fi un Mastăr şef ca sa iti dai seama care mancare este buna si care nu pentru organismul. O data cu trecerea timpului stomacul este precum un motor de masina. Imbatraneste. Ghinionul nostru este ca nu il putem schimba asa ca trebuie sa avem grija de el cat putem de bine.

Nu spune nimeni sa te abtii de la tot sau sa nu gusti una sau alta la diverse evenimente. Dar a gusta intr-o seara este una si a avea abonament la Mec este alta.

Ce este bine sa eviti. In functie de organism si ce bagi in el poti sa ajungi la 50 fara sa ai nimic, dar sa arati ca la 70 si sa te misti ca la 80. Cel mai bine este sa eviti grasimile, bauturile acidulate, zaharul, jnk food si alte minuni de genul.

Nu te pun sa gatesti pentru ca nici eu nu gatesc. Nu pentru ca nu imi place ci pentru ca nu am timp. Exista o gramada de retete si de mancaruri pe care le poti prepara repede, in 15-30 de minute. Adica mult mai repede decat vine baiatu cu pizza. Daca iti faci cumparaturile o data pe saptamana poti gati cand vrei ce vrei. De la salate fulger pana la spaghete cu sos de ce vrei tu.

Mai mult, daca vreio varianta mai rapida, poti comanda mancare gatita din bucataria romaneasca ca la mama acasa.  Au aparut diverse site-uri precum Oala cu bunatati sau Fooda

fructe si legume mancare sanatoasa

2. Cum scap de stres dupa 30 de ani

Cum am spus mai sus ? Fara griji si fara bani. Romanul n-are bani de fel, cel putin pentru moment, codasul Europei, asa ca trebuie doar sa scapi de griji.

O metoda interesanta pe care am auzit-o de curand la un antreprenor roman este ca el vede grijile ca pe niste provocari. Cu cat este mai mare problema cu atat este provocarea mai mare.

Tu ti-ai pus intrebarea: cum sa fac sa scap de problema asta ? probabil ca da. Dar te-ai intrebat si .. Ce variante am ? Cum pot sa scap de stres ? Putini o fac. Decat sa faca un pas in spate sa se gandeasca putin cum sa scape de problema multi se intreaba: da de ce eu ? cu ce-am gresit ?

Nu trebuie sa greseti cu nimic. Ai fost desemnat tu sau te-a nimerit pe tine. Asta este. Priveste situatia ca pe o provocare.

Iata cateva mici avantaje:

  • Nu te apuca de treaba daca esti obosit. Incepi cu o pauza.
  • Analizeaza putin situatia. Vezi cum ar fi mai avantajos sa procedezi
  • Fa pauze mai des sau mai lungi
  • zambeste des

3. Cum sa faci miscare dupa 30 de ani

Cum sa ramai in forma dupa 30 de ani

Este important sa faci sport dupa 30 de ani pentru ca te ajuta sa te mentii in forma.

Nu pot sa-ti dau un plan pentru ca exercitiile difera in functie de fiecare individ (sex, greutate, nivel de activitate, etc.).

Unul din cele mai programe sunt cele de 30 de secunde in care poti face mai multe tipuri de exercitii (flotari, genoflexiuni, abdomene, intinderi, etc). Daca ai un parc aproape sau preferi sa alergi iti recomand jogging-ul si la final sprinturile.

Nu te forta sa faci mai multe exercitii decat poti. Este important sa gasesti un program care ti se potriveste si sa il respecti.

Majoritatea lucreaza ziua si au acelasi program cu banca 9 – 17. Poti face exercitii dimineata sau seara. Cele mai recomandate sunt cele de dimineata.

Vrei sa fie mai interactiv ? Gaseste prieteni sau colegi care fac miscare in aceeasi perioada.

4. Odihneste-te mai mult

Cu cat corpul trece de 30 de ani incepe sa imbatraneasca si are nevoie din ce in ce mai mult de odihna.

Este ca o baterie careia ii scade autonomia.

Daca o sa urmaresti persoanele trecute de prima jumatate a vietii de multe ori pac pauza pentru un pui de somn la pranz.

Din experienta proprie iti confirm proverbul: pauzele lungi si dese cheia marilor succese.

Poti face doua lucruri in acelasi timp. Te odihnesti si te gandesti la solutii pentru problemele tale.

Chiar daca stai intins si vorbesti la telefon ajuta. Dar fa-o cu ochii inchisi. Muschii astia mici dau informatii continue creierului si procesarea iti consuma 24% (adica un sfert) din energia zilnica.

Daca vorbesti la telefon cu ochii inchisi esti mai atent la interlocutorul tau si nu doar ca economisesti energie, dar o si regenerezi.

barbat se odihneste la munca cu mainile dupa ceafa

5. Mediteaza

in curand ..

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.