Mikala

Indrazneste sa vizezi

Managementul stresului – Paharul cu apa

La o conferinta, un profesor a facut urmatorul experiment despre managementul stresului.

A ridicat un pahar cu apa si a intrebat sala:

– Cat de greu credeti ca este acest pahar?

– 20 de grame, a spus un participant.

– E prea putin, 100 de grame! a spus altcineva.

In sala a inceput o adevarata loterie.

Raspunsurile au variat de la 20, la 500 de grame.

Profesorul a replicat:

– Greutatea absoluta nu conteaza.

Conteaza cat de mult tin paharul in mana.

Daca il tin un minut, nu este nicio problema. Daca il tin o ora, ma va durea mana. Daca il tin o zi, va trebui sa chemati ambulanta.

In fiecare caz, paharul are aceeasi greutate. Dar cu cat il tin mai mult in mana, cu atat devine mai greu.

– Asa este si cu stresul.

Daca ne caram greutatile in spate, mai devreme sau mai tarziu greutatile devin covarsitoare.

Intr-o zi, nu vom mai putea continua.

E la fel ca paharul cu apa…

Trebuie sa-l pui jos un timp. (sa le rezolvi sau sa renunti la ele)

Si sa te odihnesti inainte sa-l tii din nou in mana.

Cand esti odihnit, poti sa cari greutatile mai usor.

Deci, inainte sa mergeti la culcare in seara asta, va recomand sa uitati de greutatile zilnice si sa va odihniti cu adevarat.

Puteti sa le ridicati de unde le-ati lasat, maine.

Indiferent de ce greutati purtati cu voi, lasati-le jos.

Viata e scurta.

Bucurati-va de ea!

TU CAND LASI PAHARUL JOS?

Probabil ca descrierea de mai sus iti este cunoscuta. Tocmai de aceea, pentru ca am realizat ca in aceasta situatie te poti afla si tu destul de des, am decis sa scriu acest articol. (eu am decis sa-l preiau pentru tine)

Situatiile stresante se gasesc la tot pasul.

Insa intrebarea este urmatoarea:

Cum iesi din ele cu zambetul pe buze?

Cum reusesti sa ai energie cand ajungi acasa dupa o zi stresanta la serviciu?

Discutia se poate extinde pana la nutritie si stil de viata.

Exista alti oameni mai pregatiti ca mine care sunt in masura sa vorbeasca pe aceasta tema.

Ce vreau eu sa iti ofer sunt 6 idei simple.

a-man-relaxing-with-a-book-and-glass

Managementul stresului in 6 pasi

1. Invata sa spui „NU”

Cunoaste-ti limitele si respecta-le !

Cand colegii te intrerup spune-le politicos:

„Nu acum, vorbim in 10 minute” (sau dupa ce iti termini task-ul).

Fie ca e in viata personala sau profesionala, sa faci mai mult decat poti duce este reteta sigura pentru stres.

Este important sa constientizezi ca a spune NU, nu inseamna ca esti o persoana rea.

Dimpotriva, vrei sa oferi ajutor.

Insa ca sa faci asta 100% pentru persoana in cauza, e bine sa nu mai ai altceva de facut in acelasi timp.

 

2. Evita situatiile stresante

Evita intreruperile din partea colegilor.

Fa asta in numele productivitatii personale.

Si aici vine in discutie “colega noastra” responsabila de bunul mers al proiectelor.

Ea este o persoana proactiva, orientata pe obtinerea rezultatelor.

Daca ii dai un proiect si ar putea sa-l faca fara ajutorul celor din jur, l-ar face astazi.

Insa cum nu e singura pe proiecte, vrea sa-i determine si pe ceilalti sa le faca astazi.

E in obiceiul ei ca atunci cand are nevoie de ceva din partea colegilor, sa stea in spatele lor, pana ce acestia fac lucrurile sa se intample.

Si asta e un lucru bun pentru ca e ca un motoras pentru echipa.

Cand vede ca task-ul s-a indeplinit, e super fericita.

Atitudinea ei, totusi, provoaca uneori „fluturi in stomac”.

Colegul meu, insa, a invatat ce sa-i spuna:

– Lasa-ma, ca fac tot.

Dar, te rog, nu mai sta in spatele meu pentru ca asa nu ma pot concentra.

 

3. Sparge lista de TO DO in subliste

Dimineata fa-ti agenda si scrie task-urile pe ziua respectiva.

Cand apare ceva nou de facut, prima intrebare este:

E urgent sau nu?

E important sau nu?

Daca un task nu e important, il lasa mai pe dupa-masa, cand nivelul de energie e mai scazut.

Incepe cu gestionarea cererilor urgente si importante.

Vei observa curand cat de multe lucruri „mari” bifezi pe agenda 😉

 

4. Recadreaza problemele

Tonny Robbins spunea ca atunci cand ai o problema, ai de fapt o intrebare la care nu ai gasit un raspuns.

Formuleaza problemele sub forma de intrebari si determina-i si pe ceilalti sa faca acelasi lucru.

– Si ce vrei sa rezolvam?

Care e intrebarea ta, mai exact?

Colegii mei isi reformuleaza problemele sub forma de intrebari si deseori vin si ei cu solutii.

Recadrarea problemelor sub forma de intrebari stimuleaza creativitatea si nu blocheaza situatia la stadiul de „problema”.

 

5. Nu controla incontrolabilul

Exista elemente in viata care nu se afla in controlul nostru.

De exemplu, comportamentele altor oameni.

Intelege ca oamenii nu au ceva personal cu tine.

Nu lasa sa te afecteze reactiile celorlalti colegi.

Pastreaza energia si emotiile pentru lucrurile cu adevarat importante.

 

6. Rezerva timp pentru relaxare !

Isi include zilnic in program timp pentru relaxare.

Adica mai lasa paharul jos din cand in cand. 🙂

Pentru fiecare dintre noi, relaxarea inseamna ceva diferit.

Pentru unii inseamna sa iasa pe terasa 10 minute in fiecare ora.

Altii, seara merg pe bicicleta sau la sala.

Pentru mine, sunt relaxante concediile sau condusul masinii.

Este important sa ne rezervam timp pentru noi.

Sa lasam paharul cu apa jos si sa ne reincarcam bateriile.

 

Pentru tine ce anume functioneaza ca sa scapi de stres?

Te invit sa imi scrii intr-un comentariu care e principala ta tehnica atunci cand vrei sa lasi paharul jos. 🙂

Mie cel mai mult imi plac 1, 2 si 6.

 

Cu bine,

Mihai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.